Sub Press’in Şubat 2018 kitaplarında Walter Benjamin ve Kurt Schwitters isimleri öne çıkıyor.
Tanıtım bültenlerinden:
Kurt Schwitters – Üç Öykü ve Diğer Küçük Şeyler
Kurt Schwitters ismini duyduğumuzda öncelikle bir şair veya öykücü düşünmeyiz. Kendine özgü Dada tarzına 1919’da Kommerz und Privat Bank’tan aldığı “Merz” ismini koyan bir kolaj ustası olarak tanınır. Fakat elbette ressam, dizgici, heykeltıraş, öykü yazarı ve toplama ortam yaratıcısı olarak da üretken bir sanatçıydı. Bu ortamlar, buluntu malzemelerden inşa ettiği üç Merzbauten idi [Merz yapıları].
Schwitters bu üç öyküyü yazdığında ellili yaşlarının başındaydı. “Yassı ve Yuvarlak Ressam”ı 1941’de düşman ülke vatandaşı olarak gözaltında tutulduğu Man Adası’nda yazdı. Heinz Beran’ın çevirdiği öykü, birkaç çizimle birlikte dosya kâğıdına kopyalanmıştı. “Ev Sahibesi” ve “Enayi” ise salıverilmesinin ardından Londra’da, aynı sene içinde kaleme alındı. Bu öyküler, her peri masalı gibi, okuyucuyu umulmadık olaylarla karşılaştırır. Ancak bu öyküler tuhaflığı aşıp absürtlük, hatta yıkıcılık raddesine varır. Schwitters’in yazdığı öyküler, tıpkı koşulları ve sanatı gibi, zaman içinde değişim gösterdi. Ona göre sanat, “ciddi sorunlarla oynamaktı”.
Walter Benjamin – Proust ve Brecht
Walter Benjamin risalelerimize düşünürün Proust ve Brecht üzerine tuttuğu defter notları ile devam ediyoruz.