Edebiyatımızın önde gelen dergilerinden Notos, yaptığı bütün yazar dosyalarını kalıcı bir kaynağa dönüştüren anlayışıyla bu sayısında geçtiğimiz yüzyılın en güçlü/zayıf ve en yalın/zor yazarı Samuel Beckett’e yöneliyor. Beckett İrlanda’da doğdu ama İrlanda’yı terk etti – tam olarak değil: Murphy, Watt, Malone, Molloy. İngilizce anadiliydi ama anadilinden vazgeçti – ara ara dönerek: Tüm Düşenler, Krapp’ın Son Bandı, Mutlu Günler. Fransızcaya düştü ama Fransızca onu dönüştürdü – başka dillerle: Adlandırılamayan, Hiç İçin Metinler, Acaba Nasıl. Tiyatroyu yeniden yazdı ama oyunlardan arındırdı – imge ve sesle: Sözsüz Oyun, Oyun, Ben Değil. Filozofları okudu ama filozoflara direndi – kaçabildiğince: Oroskop, Godot’yu Beklerken, Oyun Sonu, Quad. Adlandırılamayan romanları, öyküleri, şiirleri, oyunları ve metinleriyle Samuel Beckett’i ağırlayan bu dosyada Alan Astro, Armağan Ekici, Meltem Gürle, Beliz Güçbilmez, Begüm Tuğlu Atamer, Dermot Moran’ın yazıları; Seda Mit, Ömer Faruk Yaman ve Ömer Koçağ’ın desenleri yer alıyor.
• Joseph Brodsky: Can Sıkıntısına Övgü
• Samuel Beckett ile söyleşi: “Hem karanlığın hem de aydınlığın olduğu yerde açıklanamaz da vardır.”
Notos’un bu sayısında Behçet Çelik ile son romanı Belleğin Girdapları’ndan çıkarak yapılmış bir söyleşi var. Notos’un ikinci söyleşisi modern düşünce ve estetik, felsefe, politika, göç ve sürgün deneyimi, melezlik ve çevirinin siyasetiyle ilgilenen karşılaştırmalı edebiyat profesörü Alexis Nouss ile.
Meral Saklıyan ve Batuhan Aşıktoprak kısa sorulara kısa yanıtlarla kendi yazarlık serüvenlerini ve yayımlanan son kitaplarını, Zeynep Uzunbay da en çok etkilendiği yazarı nedenleriyle birlikte Notos’a anlatıyor.
Notos’un bu sayısında öyküleriyle yer alan yazarlar: Brendan Behan, Çiyil Kurtuluş, Tarkan Barlas, Cihan Çakan, Figen Dölek, Rojda Alak, Aziz Avcı, Özgü Çömezoğlu, Eylül Dalgalı.