ile Rock ve Metal müzik camiasını silkelemekle kalmıyor, çoğu hayranınca
özlenen Özlem’i geri getiriyor.
headbang yaparken yazabilecek miyim?
belirleyelim: Sanatçı ile hayran kitlesi arasındaki ilişkinin tutkulu olanına
varım ama hastalıklı olanına değil. Sanatçı denen zat, zaten sırf sanatla
uğraşmayı seçtiği için az buçuk rahatsız bir zattır, bu yüzden “Aman yea, çok
bozdu kendini” gibi algılara topyekun karşıyım. Özlem Tekin müzik serüveni içerisinde Rock, Metal, Rap,
Elektronik ve yer yer Pop müzik etkilerine girip çıktığı için hem kendi
muhafazakar kitlesi, hem de muhafazakar metalciler tarafından eleştirildi
zamanında. Ama bu dalların hepsinde de başarılı eserler verdi, o ayrı. Kitle, daha
sert bir Özlem Tekin istiyordu, bu
da tamamen ayrı konu. Fikrimce sanatçı, kitleyle ne kadar bağlantılı olursa
olsun kitlenin şekillendireceği bir unsur değildir. (Bkz.Yıldız Tilbe/Lafınla
Şekil Alamam)
Özlenen Özlem, Kudurtan
Albüm
Gelelim “Kargalar” albümüne. Şimdi önceki
paragrafta anlattığım her şey çöpe gidecek, çünkü “Kargalar” albümünün tamamı ile Özlem, bunca eleştirenlere karşılık
resmen dil çıkarıyor, nanik yapıyor. O alışıldık esprili tonuyla “Onu da
yaparız anam” diyor.
ile müziklerin bazıları Özhan Deneç ortaklığında Özlem Tekin’e ait 7 parça ve 3 remix var. Özhan Deneç’i sıkı metal
dinleyicileri Murder King’den tanıyacaktır.
Albümde Murder King’den birinin eli
olduğu da belli zaten. Tonlar ve ritmler “Buradayız!” diyor.
Ne Kadar Metal, Bir O
Kadar Elektronik
Gürkan Kömürcü tarafından yapılan “Kargalar”
ve “Dünyam” ile Bahar Canca tarafından yapılan “Asker” remix’leri ile de bir o
kadar transa geçiyoruz. Baştan sona temposu düşmeyen “Kargalar” albümünde özellikle çıkış ve klip parçası “Kargalar” ile birlikte “Asker, Sebepsiz
Savaş, Dünyam” gibi parçalar öne çıkıyor.
Bir Öfke Biçimi Olarak Özlem
Tekin Öfkesi
Özlem Tekin külliyatı içerisinde temel unsurlardan birisi ilişkiler bazında erkek
cephesine duyulan öfke, diğeri de evren cephesinde insanoğluna duyulan öfke. “Öz”
albümünde yer alan ve benim de çocukluğumda yer etmiş olan “Bahar” şarkısı
klibinde bir cesedi gömen Özlem Tekin
“Kargalar”da sevgiliyi öldürmeyi,
gözlerini kargalara yem etmeyi düşünüyor. Biz erkeklerin genel takozluğu ve
öküzlüğü dikkate alındığında az da yapıyor. (mefhum, unsur, külliyat gibi akademik sözleri
özellikle kullanıyorum, bir Edebiyat Bölümü mezunu olarak Özlem Tekin’e duyduğum saygıyı, dilbilimci babası Talat Tekin Hoca’ya
da duyarım)
albümünden hatırladığımız “dünyanın sonu, kıyamet, insanın gezegeniyle
çatışması” gibi mefhumları bu albümde “Kıyamet” ve “Dünyam” şarkılarında daha
dokunaklı ve öfkeli biçimde görüyoruz. “Neden durup da bizden kurtulmadın”
sorusunu bazen ben de sormuyor değilim.
Yanlış Ülkedeki Doğru
İşler Mi?
Şakir Yıldırım imzalı albüm
fotoğraflarında izlenen savaşçı kadın imajı, benim deyimimle Rastalı Amazon
görüntüsü, albümdeki “Ben askerim” sözleri ve atmosferi ile tam bir konsept
halinde. Hem bu öfkeli görüntü, hem de “Kargalar”ın
şiddet içerikli sözleri nedeniyle Powerturk’ün aldığı yayınlamama kararı, doğru işlerin yanlış
ülkede yapıldığına dair güçlü bir kanıt bence. Yine de özellikle 2000’li
yıllardan sonra Rock müziğe ve
sanatçısına karşı azalan ön yargı düşünüldüğünde, Powerturk yöneticilerini
kendi ayıplarıyla baş başa bırakmakta fayda var.
alamıyorsanız da TTNET Müzik gibi yasal platformlardan edinmenizi öneriyorum
her zamanki gibi. Ve yazının sonunda, sanatçının dinleyicisine değil
dinleyicinin sanatçıya teşekkür etmesi gerektiğini düşünen biri olarak “Teşekkürler
Özlem” diyorum.
1987, Ankara.
Türk Dili ve Edebiyatı lisansı, Yeni Türk Edebiyatı yüksek lisansı…
KalemKahveKlavye’nin kurucusu.
Evli ve iki kedi babası…
Bazı kitaplar yazdı: Kadran Kadraj (2015), Kaosun Kalbi (2020), Yeraltı Kütüphanesi (2020), Gecenin Kıyısından Gelen Suratsız ve Yaşlı Kuzgun: Edgar Allan Poe (2020)