Sub Press’in Mayıs 2018 kitaplarında Tülû Ülgen’den “Kurmaca, Yanılsama: Oyunculuk, Deneyim, Hakikat Arasında”, Mao Zedong’dan “Küçük Kırmızı Kitap”, İnan Mayıs Aru’dan “Zen Şiiri”, Walter Benjamin’den “Yalnızlık Anlatıları” ve Bruno Taut’tan “Yeni Mesken ve Yaratıcı Olarak Kadın” yer alıyor.
Mao Zedong’dan “Küçük Kırmızı Kitap”
“Devlet iktidarını ortadan kaldırmak istemiyor musunuz?” Evet, istiyoruz ama şimdi değil. Neden? Çünkü emperyalizm hala varlığını sürdürmekte, çünkü yurt içindeki tepkiler hala varlığını sürdürmekte, çünkü sınıflar hala ülkemizde varlığını sürdürmekte. Şimdiki görevimiz ulusal savunmayı sağlamlaştırmak ve halkın menfaatlerini korumak adına halkın devlet düzeneğini – başta halkın ordusu, halkın polisi ve halkın mahkemeleri olmak üzere – güçlendirmektir.
İnan Mayıs Aru’dan “Zen Şiiri”
Zen ustası Ch’ih-chueh (Wanshi Shōgaku; 1091–1157) 12. yüzyılda şöyle diyordu: “Zen yolunun iflasının sebebi derin bir marifete ulaşmamış öğretmenlerin öğrencilerini zapt etmek için özlü sözler yumurtlayıp bilgileriyle caka satmaları ve içlerinde büyük bir arzu taşımayan öğrencilerin herkesin pek rağbet ettiği tuhaflıkları ve mevcut gelenekleri izleyerek entelektüel bilgi ve lafebeliğine saplanıp kalmakla yetinmeleridir… Bugün ‘öğretmenler’ ve ‘öğrenciler’in birbirini ayartmaktan başka bir şey yaptığı yok. ‘Lafebeliği’ne gelince; Yuehlin’in de dediği gibi ‘Yüzde doksan isabetli atıştansa sessizlik bin kat yeğdir.’
Bruno Taut’tan “Yeni Mesken ve Yaratıcı Olarak Kadın”
Bugünkü durum şöyle ki, kendi evi tarafından ne kadar köleleştirilmiş olduğunu kadın kendisi de bilmiyor. O, tüm hayatını, günler ve saatler boyunca hiç bitmek bilmeyen yemek pişirme, yıkama, temizleme, dikiş vs. vs. işlerine kurban ederken; sadece pratik ve ticari soruların çözümüyle kaderinin düzeleceğine inanmak bir yanılmadır.
Walter Benjamin’den “Yalnızlık Anlatıları”
‘Benjamin hikaye anlatımının tüm şeytanlarının ve meleklerinin muhatabıydı. Bu işin sonsuz sırlarını bilmesinin sebebi de budur. Ona kulak verin’ – John Berger
Tülû Ülgen’den “Kurmaca, Yanılsama: Oyunculuk, Deneyim, Hakikat Arasında”
Metin, kurmaca ve yanılsama kavramlarının ince ayrımlarının peşine düşerek, oyunculuk eyleminde hakikilik ve yaratıcılık meselesini ele alıyor. Konuya.. çeşitli oyunculuk ve sahneleme yöntemleri, Taoculuk ve İbn Arabî felsefeleri, tiyatro ve performans üzerine yürütülen ve hem modernist estetik hem komünizm ile ilişkilendirilen tartışmalar eşliğinde yaklaşıyor.